Project
Saving the Plants, een
inzamelingsactie voor
het Rode Kruis
Project
Saving the Plants, een
inzamelingsactie voor
het Rode Kruis
Werkzaamheden
Content strategie, social media beheer, content creatie, pers & pr.
Werkzaamheden
Content strategie, social media beheer, content creatie, pers & pr.
Datum
Maart - april 2020
Datum
Maart - april 2020
Voor veel ondernemers heeft de coronacrisis grote impact. De export ligt stil, opdrachten gaan niet door en de omzet keldert. Hoe houd je het hoofd koel als het water tot aan de lippen staat?
Ook handelskwekerij Westland Plant werd hard geraakt door de crisis. De sierteeltsector lag tijdelijk stil, waardoor veel luchtzuiverende planten in de container belandden. Maar bij de pakken neerzitten? Dat was geen optie! We bedachten het project Saving the Plants. Het concept: consumenten kunnen de planten in een webshop kopen, waarvan een deel van de aankoop naar het Rode Kruis gaat. Zo redt de koper de plant, helpt het bedrijf en steunt ook nog het goede doel.
Voor veel ondernemers heeft de coronacrisis grote impact. De export ligt stil, opdrachten gaan niet door en de omzet keldert. Hoe houd je het hoofd koel als het water tot aan de lippen staat?
Ook handelskwekerij Westland Plant werd hard geraakt door de crisis. De sierteeltsector lag tijdelijk stil, waardoor veel luchtzuiverende planten in de container belandden. Maar bij de pakken neerzitten? Dat was geen optie! We bedachten het project Saving the Plants. Het concept: consumenten kunnen de planten in een webshop kopen, waarvan een deel van de aankoop naar het Rode Kruis gaat. Zo redt de koper de plant, helpt het bedrijf en steunt ook nog het goede doel.
Anika Zwinkels - initiatiefnemer Saving the Plants & eigenaar The Social Routine
Martijn van Rooy - oprichter Parfumado
Anika Zwinkels - initiatiefnemer Saving the Plants & eigenaar The Social Routine
Impact maken op social media? Dat doe je met een pakkend verhaal. Een plant is een levend product, en dat is precies hoe we dit product hebben weggezet:
"We gaven haar de juiste voeding, voldoende licht, beschermden haar tegen bacteriën, maar bovenal gaven we haar heel veel liefde. Na maanden groeien, is ze klaar om te stralen in jouw interieur. Maar vanwege de corona-crisis kan ze nergens heen. Geen supermarkt of tuincentrum wil haar op dit moment hebben. Doen we niets, dan belanden duizenden planten in de vuilnisbak. En dat terwijl je haar nu juist hard nodig hebt, de Spathiphyllum zorgt namelijk voor een super gezonde lucht!"
Door deze manier van communiceren zorgden we voor meer betrokkenheid, begrip en steun vanuit de consument. Ook gaven we het project een gezicht en maakten we de situatie visueel. De initiatiefnemers van Saving the Plants (Niels en Anika Zwinkels) vertelden bijvoorbeeld via korte vlogs meer over het project en het bedrijf. De consument werd bewust gemaakt van de noodsituatie. Niet het bedrijf had steun nodig, maar de planten én het Rode Kruis.
Influencer marketing. We zochten contact met verschillende influencers en vroegen hen ons project via Instagram te delen.
ING Nederland benoemde ons tot uitblinkers.
Lokale media (WOS radio, In de buurt Westland).
Influencer marketing. We zochten contact met verschillende influencers en vroegen hen ons project via Instagram te delen.
ING Nederland benoemde ons tot uitblinkers.
Bij iedere order werd een kaartje meegestuurd waarop we vroegen om ons project op social media te delen.
Lokale media (WOS radio, In de buurt Westland).
Diverse nieuwssites (De Ondernemer, Goedemorgen Sierteelt)
Let's get social!
Gravenstraat 8
2691 AL 's-Gravenzande
We don’t spam.
Ontvang tips, exclusieve kortingen en informatie over onze workshops. Laat hier je e-mailadres achter, dan houden we je op de hoogte!