Social Media is voor elke sector belangrijk dus ook voor de tuinbouw. Door middel van Social Media sta je dichterbij je eindklant. Zichtbaarheid is ook essentieel en daarom moet je er voor zorgen dat je altijd ‘on top of mind’ bent bij de consument.
Qua techniek is de Nederlandse tuinbouw erg vooruitstrevend. Echter als het aankomt op Social Media wordt de impact vaak onderschat. Oprecht zonde, want als ondernemer, met een prachtige product, wil je toch onderscheidend zijn en impact hebben? Tuurlijk; dus waarom afwachten terwijl je juist deze kans kan pakken.
Ons kantoor is gevestigd in s’-Gravenzande, hartje Westland, en dat betekent veel tuinbouwbedrijven in de buurt. Inmiddels bestaat een groot gedeelte van ons klantenbestand uit deze sector. Wij werken onder andere voor brancheorganisatie Glastuinbouw Nederland en werken aan projecten zoals Go Go Greenhouse en Vlog uit de kas. Ook zijn diverse kwekers bij ons aangesloten. Een andere samenwerking waar wij trots op zijn is het project Saving the Plants, een initatief vanuit ons en het familiebedrijf Westland Plant. Dit kwam voort uit het gebrek aan afnemers van planten tijdens de coronacrisis. Weggooien was echter geen optie! Dankzij een webshop en directe communicatie met de doelgroep hebben we veel planten kunnen redden en hebben we €6.290,- opgehaald voor het Rode Kruis. De geslaagde Social Media campagne draagt nog steeds bij aan versterkte naam van Westland Plant.
Jong of oud, rijk of arm, persoonlijk of zakelijk; elke doelgroep is actief op Social Media. Het is daarom een (grote) fout dat het inzetten van Social Media niet effectief is in de tuinbouw. Ook deze doelgroep is actief op Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter, etc. Het is niet de vraag of deze doelgroep bereikt kan worden, maar HOE deze te bereiken is! Jij kan gebruik maken van de kracht van Social Media. Met de juiste afbeeldingen, pakkende teksten en misschien zelfs gepersonaliseerde GIF’jes kan op een strategische manier de aandacht van de doelgroep gegrepen worden. Dit gaat niet zomaar! Het verkrijgen van de aandacht van de consument kost tijd en veel energie. Daarom helpen wij ervoor elke ondernemer, dus ook die uit de tuinbouw, met het verkrijgen van de aandacht die zij verdienen.
Elke onderneming in de tuinbouw is uniek. Dit in combinatie met de veelzijdigheid van Social Media biedt ons enorm veel mogelijkheden. Om overzicht te scheppen in de vele Social Media werkzaamheden hebben wij onze diensten in vier categorieën onderverdeeld. Voor de ondernemer zonder gevoel voor Social Media en een gebrek aan tijd hiervoor stellen wij een Social Media Beheer pakket samen.
Het ontnemen van zorgen en werkzaamheden staat hierin centraal. Ook voor de tuinder die Social Media in eigen beheer wilt houden, kunnen wij een meerwaarde zijn. Wil je namelijk voor een speciale gelegenheid de content creatie overlaten aan een professioneel team? The Social Routine staat klaar om zo veel content te creëren als nodig. Ook helpen wij ondernemers graag door onze kennis te delen in workshops of zelfs in 1-op-1 sessies.
Ben je benieuwd wat The Social Routine voor jou kan betekenen? Wij willen graag vrijblijvend met jou in gesprek om meer te vertellen over onze aanpak! Dit kan telefonisch, per mail of je komt langs bij ons in s’-Gravenzande. De koffie staat klaar!
We maken gebruik van functionele en analytische cookies.
Meer hierover in onze privacy statement.